Wednesday 28 November 2012

<< KERANA YANG ILAHI >>

SAAT KITA JATUH . . .

Assalamualaikum wahai Adam dan Hawa . . 

       Aceceh , pengaruh citer Adam dan Hawa lah ni , hehehe . FuHhHh !!! Habis berhabuk belOg saya ni , maklumlah saya dah lama tak updated dek kerana FINAL EXAM ! Alhamdulillah , saya MERDEKA !! Lega rasa bila dah abis exam ni . . Doakan saya n kengkawan dapat result yang baik2 , In Shaa Allah , Aminnnn . . 

          Di subuh yang indah ni ,di tambahnya bunyi kicauan burung-burung , tiba-tiba idea untuk update belOg ni datang .. 



Ni sekitar kampus saya , di selubungi kabus . .

Indahnya ciptaan Allah s.w.t . Tenang je hati bila memandang , mengukirkan senyuman di pagi hari ! Allright , now kita focus to the title . . .

Nak tanya korang , pernah tak korang rasa perasaan yang sangat kecewa , terlalu sedih , dan korang rasa tiada siapa yang faham apa yang korang sedang rasakan . .
Saya juga pernah alami situasi tu , dan saya rasa saya tak mampu nak bangun . . Nak hadapi masalah , nak berhadapan dengan situasi tu . .

Tapi , bila saya cuba , cuba dan terus mencuba . . Inilah kehidupan saya . . Salah satu kunci kita untuk bangun selepas kita rebah , adalah DOA . . Doa yang tak pernah putus , bukan sahaja selepas kita solat , tapi sentiasa . . Tak kira kita di mana-ii , kita boleh berdoa . . kerana Allah sedang mendengar doa kita :) 

Sometimes the only thing that people see  is WHAT you did when in fact they should be looking at WHY you did it 

Semua yang bergelar insan , pastinya telah , pernah dan akan berhadapan dengan pelbagai bentuk ujian , cabaran ,masalah ,kesulitan atau kegagalan . Bahkan Allah SWT sendiri menjelaskan hal ini melalui firmanNya dalam AlQuran

"Maka apakah kamu mengira bahawa sesungguhnya Kami menciptakan kamu secara main-main dan bahawa kamu tidak akan kembalikan kepada kami?"

 Jadi , wahai Adam dan Hawa usahlah kita berputus asa dengan ujian yang kita bakal hadapi kelak, kita kena bersyukur kerana terus di uji . . Kerana Allah tidak akan menguji seseorang di luar kemampuannya . . Dan Allah juga menguji kita , kerana ingin menguji keimanan kita :)

Apabila di saat kita jatuh , kita rebah . . Bangunlah kerana yang ILAHI . . Dia sentiasa ada bersama kita , walau apa jua keadaan . .Panjatkanlah doa kepadaNya , In Shaa Allah , Allah SWT memakbulkan , Aminnn Ya Rabbal A'laminn. .


Anak yang kecil ini , bOleh berdoa. . Apa lagi kita yang lebih memahami liku kehidupan ini . .
Berdolah kepadaNya . .

شكرا جزيلا
Kerana sudi membaca ilmu yang saya kongsikan ^_^






No comments:

Post a Comment