Friday 2 November 2012

Impian Setiap Insan

Luahan Hatiku . . .

Assalamualakum wahai muslimin dan muslimat sekalian . . 

Hai , korang sihat hari ni ? Macam ner mood korang hari ini ? Hope happy always . .
Bila hati kita sentiasa gembira , segala kerja kita berjalan dengan lancar .. Ingat lah wahai sahabat sekalian , di saat kita sedih , Allah s.w.t sentiasa ada dengan kita , di saat kita sangat memerlukan seseorang yg memahami , yang tahu apa yang kita rasa , dan yang boleh membantu kita . .
 Hanya Dia !

Actually , hari ni mood saya happy sangat ! Terlalu happy , sehingga kegembiraan tu saya xmampu nak ucapkan , dan perasaan itu hanya allah s.w.t yg maha mengetahuinya. Walaupon kegembiraan saya itu , hanya lah dtg dari mimpi , tp ianya terasa seperti kenyataan ! Mmg sy terlalu happy , n xsabar rasanya nak share ngan kengkawan . . Biarlah org nak kata saya apa apa pon , tapi saya rasa  bahagia sangat hari ni .. Dan bahagia saya ni , saya tahu , Allah yang sampaikannya ..

Dan di sini saya ingatkan , jangan di waktu kita gembira jer yg kita ingat pada Allah , tapi tak kira apa jua perasaan yang kita rasa , apa jua yg kita lakukan letakkan Dia pada tangga yg teratas sekali ..
Jangan sampai kita lupa siapa yang menjadikan kita di atas dunia ini , wahai sahabat muslimin dan muslimat sekalian . .


Happy Tak saya :)


Merenungkan impianku . . .


Kecantikan , kekayaan , kecerdikan , dan segala kelebihan yg ada pada kita hanyalah pijaman di dunia . . Dan ianya hanya sementara , tak perlu kita bangga dengan apa yg kita ada sekarang . . Kerana semua itu adalah hak yang maha Esa . .

Tu sedikit ilmu yg saya kongsikan , yg saya tahu . . 
Saya tahu , impian setiap insan inginkan kejayan .. Kejayan kita biarlah kejayaan hingga ke akhirat .
Biar kita berjaya di dunia juga akhirat . . Jgn kita berjaya di dunia , sehingga kita lupa akhirat ..
Saya tidak sepandai mana , harta pon sederhana , tapi saya bersyukur dengan apa yang ada .. walaupon kdg2 tgk org lain ada perasaan teringin . .Tapi semua tu tak penting , yang penting biarlah kita hidup dalam bersederhana..

Saya juga ingin berjaya seperti mana kawan kawan saya berjaya , dan saya berusaha ke arah sehaluan dengan mereka , dan saya takkan putus asa . .Saya tahu ,rezeki sentiasa ada . .Allah maha adil, maha menyayangi , dan Dia lebih tahu apa yg patut pada diri kita . . 
Itulah sedikit cerita saya , harap korang ambil sedikit ilmu . .walau tak banyak . . tapi insyaallah berguna . . Aminnn Ya Rabbal A'laminn . .

Perkongsian saya bukan untuk nama, bukan juga untuk di tunjuk tunjuk . . Tapi ingin menyampaikan , untuk di sebarkan kepada umat islam . .
Dari situ juga saya dapat memperingati diri saya sendiri . .

Buat korang yang membaca , semoga Allah memberkati hidup korang . . Aminnn !


Salam sayang semua





4 comments:

  1. To share the good things . . Ape salahnyer kan? :)

    ReplyDelete
  2. setuju ..... lagi2 ilmu yg bermanfaat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu , ilmu yang ada bukan untuk di simpan . . berdosa bila kita kedekut ilmu ni , bila kita share bnda yang baik . . pahala balasannya :)

      Delete