Wednesday 12 December 2012

Sunnah Rasulullah SAW


KUCING <3 <3 <3



Haiwan peliharaanku . . .

Tahukah anda , bahawa kucing adalah haiwan yang paling Nabi kita sayang ? Berdosalah kita apabila menyakitinya . . Bekas jilatannya , tidak kotor . . Jangan lah fikir ianya najis . . 

Dari kecil , hingga sekarang . . Tak pernah putus2 membela kucing . . Bagiku , dia adalah penyeri ! Di kala saya suka ,ketawa, sedih,menangis , marah , sakit ,sihat bersamanya . . 
Saya ada banyak sangat kucing . . Bahagia melihat gelagat diorang . . Setiap seeokor mempunyai nama masing2 ya . . Tak pernah lupa walaupon berpuluh . . And law nak tahu , panggilan yg saya paling2 suka panggil . . Adik ,kakak, or abang . . 
 Pernah jiran , and saudara bertanya . . Panggil siapa? Dengan senyuman saya menjawab , panggil kucing ^_^

Saya teramat sayangkan kucing2 saya . . Masih saya ingat lagi , dulu kecik2 . .
Kucing saya mati .. Tahu apa saya buat ? Saya tanam , kemudian saya sedekahkan Al-Fatihah , and taburkan bunga atas kuburnya . . Tiap kali balik ada masa , saya akan datang kat kubur dia . . siram , bersihkan . . Hehehhe , dan saya menangis . . 

Selalu menangis di depan kucing , bercakap dengan diorang . . Tahu apa dia buat bila air mata saya mengalir di pipi ? Dia menjilat , dan mengiaw . . Seolah2 dia memahami isi hati kita . .
Ya Allah ,  bahagianya saya memiliki binatang2 ini . . Sesungguhnya mereka tidak membebankan saya . . Malah menenangkan . . 

Tak faham , kenapa wujudnya manusia yang kejam pada mereka . . Kalau tidak suka atau pon takutkan mereka , janganlah perlakukan mereka dengan kejam . . Tahukah anda , dengan berlaku kejam padanya , anda sewenangnya menempah tiket untuk ke Neraka ! 

Tahukah anda , sebuah cerita dahulu .. Seorang pelacur . . Membantu seekor anjing yang sedang kehausan , dia telah di masukkan ke syurga . . Ambillah iktibar ini , sekalipon tidak suka . . Jangan kasari dia . .Kerana dia hanya seekor haiwan yang tidak berakal ^_~

Saya kongsikan gambar2 jantung hati saya :


GEMOK !!


Lenakan dia tido , sampai terkeluar lidah :P


Ni mYka saya :)


Comel tak Juling saya ?

Banyak lagi gamba kucing2 saya , tapi ni sedikit yang saya dapat kongsikan :)
 Sayangilah binatang kesayangan Rasulullah ini .. Kita dah ikut satu sunnahnya ^_^

Bertemu lagi nanty ya .. 







2 comments:

  1. So cute pussy...miaw :3 :3

    Happy blogging..^^

    ReplyDelete
  2. ThankS http://www.blogger.com/profile/07640944793093422186 :)

    ReplyDelete