Sunday 21 October 2012

Bicara Cinta High Class

                                       
                                              CintakU kerana AGAMAMU . . .



Assalamualaikum para sahabat yang cantik , dan yang smart sekalian . . Di harapkan korang semua sihat walafiat , aminn . . Haa , ada soalan ni . . kOrang kenal tak nama yang tertera pada kertas yg chumel tu ? Ustazah Fatimah Syarha dan suaminya , Dr.Farhan Hadi . . 

Pasangan nOvelis yang terkenal tu . Dan tak silap saya mereka mempunyai 2 cahaya mata ,Al-Haura' Maqsurah dan Al-Qasira Torfina Kenal punya kan ? heheh . . tak kesahlah , tapi korang kena tahu kisah kisah novel dia . . sangat berilmu dan banyak memberi kita pengetahuan yang luas ..Semalam pada 20 october , mereka bedua datang ke kampus saya , menyampaikan ceramah . . 

Tajuk dia dah tentulah , CINTA HIGH CLASS <3

Semangat taw saya ngan kengkawan nak pegi , seminggu sebelum ceramah ni . . Dah sebok sebok tanya . . " Eh , eh . . Bila ceramah ustazah tu eak? " hari hari dok tanya . . kawan jawab . . "Entahlah . . tak pasti , eh tapi kita pegi taw!" hahaha . . semagat taw kitaorang . . pkai shantek2 . . sopan2 . . tapi mmg slalu pkai mcam tu pon . . ni ha , tgk ni !


Haa . Acece, pose sikit . . muka gembira ni haa 


Jubah dan tudung yg cantik , pemberian orang . . Thanx pada yg kasi , really appreciate ! <3


Ni la kawan saya , Yang saya dOk betanya dia je . . Hehe , AZILA cute :)
Tapi nampak perbezaan ketinggian di situ , hurm . .

Ok , berbalik pada tajuk . . 
Permulaannya , di mulakan dengan suaminya ,Dr.Farhan . . Mula dengan doa dan kata kata yang indah dan sangat menyentuh jiwa saya . . Dalam dunia ini anugerah yang paling teristimewa adalah isterinya yang SOLEHAH . . Bayangkan lah , betapa manisnya sifat isterinya sehingga suaminya menyanjungnya di khalayak ramai . . Ya Allah , sebak hati saya . .  :'(

Cinta High Class  . . Ok , apakah hukum bercinta sebelum berkahwin ?Banyak sebenarnya pendapat , ada yang kata boleh dan ada yang kata haram . .

Mawaddah Warahmah : Kasih sayang yang di cipta Allah s.w.t . Islam tidak anti kepada Cinta.
Cinta kepada manusia matlamat menuju kepada Allah s.w.t . . Cinta itu adlah fitrah :)
Cinta juga ada syarat dan juga batas batasnya . Cinta menjadi haram apabila terbitnya sikap yang membawa kepada zina.Zina seperti pandangan , dari pandangan bertukar sentuhan dan mula menjinak kepada maksiat . . Ya allah . . :'(

Cinta adalah persiapan sebelum berkahwin, dengan syarat ada batas batasnya dan tiada masalah becinta . .Apapun istilah cinta , yang penting becinta tengok pada bagaimana becinta . .Jaga pandangan mata ,jangan pernah membelakangkan ibubapa,jaga batas batas agama . . 
Wallahua'lam . . 

Dari isterinya , Ustazah Fatimah : Mata Airku yang selalu ku rindu , Suami yang selalu berbuat baik, Thank you Darling . . Bicara suami tetap saya teruja . . Lagi sekali membuat hati saya sebak . .dengan suaranya yang halus,lembut dan mampu mengalirkan airmata seseorang . . iaitu say :'(
Kekuatan yang perlu ada pada muslimah ketegasan.Menolak segala rayuan cinta , serta menolak untuk menghampiri zina . . Ya allah . .Jauhi hamba , dan sahabat yang membaca ini dari zina . .Aminnn ..Prinsip yang harus di pegang , agar tidak mudah di tipu ..

Ceritanya lagi " Yang datang seekor kucing yang sangat comel , dan memandang pada kita . . Kita pasti akan suka . .Tapi kalu yang datang Pak Belang , adakah kita akan kata dia comel? pasti kita akan lari melihat dia . .Dan begitu lah apabila kita memandang seseorang . . Apabila yang datangnya baik , kita usaha . .tapi yang datangnya tidak baik . . Jangan pernah hampiri , kerana merbahaya . .
Menolak dari menghampiri zina , kena ada standard,criteria supaya tidak terpesona dengan apa yang ada depan mata . . 

Jadi itu lah yang dapat saya kongsikan . .Banyak lagi ni , tapi xlarat la nak taip . . heeheh , pape pon kita sama sama lah ambil iktibar ya , terutama kaum wanita . . Jaga lah maruah kita sebagai kaum hawa. . Jangan mudah cair dengan kaum adam yang bisa hancurkan diri kita . . Aminn , 
Wallahua'lam . . .


chakkk ! Saya dapat begambar ngan dia taw ! Bangga , dan harap dapat jadi sepertinya , aminnn!


Rupa yang sangat bercahaya ^_~


Pasangan nOvelis soleh dan solehah <3<3<3

Selamat mencuba korang , ingat ya . .Apa yang kita perlu pandang adalah agama dan akhlaknya . .bukan paras rupa dan hartanya . . itu hanya sementara . .Cinta matlamat adalah cinta yang menuju kepada Allah s.w.t :)
Pilih jejaka , lihatlah agamanya ^_~ 

insyaallah kita akan berjaya , amin ya rabbal a'lamin . . . 

Salam sayang para sahabat yang soleh dan solehah <3
















5 comments:

  1. muhasabah diri sentiasa. baik atau buruk dia tetap jodoh kita. susah untuk mencari manusia yg sempurna tapi tidak mustahil. kalau baik yg kita dapat bersyukurlahh, tapi kalau sebalik nya hendaklahh tawakal dan cuba untuk perbaikinya.

    ReplyDelete
  2. mereka yang berzina, allah akan maafkanya sekiranya mereka bertaubat. semua manusia sama. baik buruk kita kena terima. siapa kita untuk mengelak sedangkan allah s.w.t sentiasa menerima dan seniasa menguji. tanda kasih sayang nya pada kita masih ada. smua org buat kesilapan. itu pengalaman dan pengajaran hidup. sekian salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^_~ betul kata awak zuhairah azhari , tak perlu kita menilai seseorang dari masa silam dia . . yang lepas biarkan lepas, doakan agar mereka dikalangan orang yg beriman . . memperingat diri kita sebelum kita berkata sesuatu pada diri orang . . yang penting , berusah ke arah lebih baik . . insyaallah , amin ya rabbal a'lamin ..

      Delete
  3. moga2 kite dapat cinta high class

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah, aminn.. Asalkan cinta kerana allah s.w.t . .

      Delete